سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلا ً



مقدمه
دزدان عفاف، از دیوار کوتاه بدحجابی و بی حجابی، راحت تر به حریم کرامت زنان و دختران دستبرد می زنند. اما زنان با حجاب، به خاطر آن که در سنگر حفاظتی عفاف و پوشش اند از این گونه تعرض ها و وسوسه های شیطانی مصون ترند. خوشا آنان که نگهبان مزرعه نجابت وباغ حیا و عفانند و با پوشش صحیح و کامل، محیط را، هم برای خودشان ایمن و سالم می سازند، هم وسیله هوسبازی و به گناه افتادن دیگران نمی شوند.
آنان که زیبایی های خود را در معرض دید و تماشای عموم می گذارند، بیمار دلان و هوس بازان را به وسوسه گناه و شعله فساد می اندازند و در آلودگی آنان شریکند. خودشان نیز از دسبرد اهل طمع مصون نمی مانند.
بدحجابی و تأثیر آن در فرد و اجتماع
1. بی علاقگی به ازدواج
در جامعه ای که بی بند و باری در پوشش و به تبع آن بی بند و باری جنسی وجود دارد، بسیاری از لذتهای جنسی که عامل گرایش به ازدواج است به راحتی در دسترس افراد قرار می گیرد، و این امر از میزان علاقه و گرایش به ازدواج در افراد می کاهد. ازدواج در قدیم پس از یک دوران انتظار و آرزو و صبر انجام می گرفت و به همین دلیل زوجین یکدیگر را عامل نیک بختی و سعادت خود می دانستند. ولی امروز به دلیل کامجویی های نامشروع در سطحی وسیع، دلیلی بر آن اشتیاق ها وجود ندارد.
2. افزایش میزان طلاق
وقتی زن با آرایش و بدحجابی در جامعه حاضر می شود، چشم ها به سوی او نشانه می روند و او هم دلباخته و فریفته چشم چرانان می شود و کم کم از نگاه های شوهرش لذت نمی برد و از او سرد می شود و چه بسا سرانجام باعث جدایی گردد. گاهی همین امر از طرف شوهر صورت می گیرد. بر اثر چشم چرانی و نگاه های هوس آلود به دختران، ناسازگاری با همسرش شروع می شود و تیرگی بر کانون خانواده سایه می افکند. چه بسیار طلاق هایی که این امر آغاز آنها بوده است.
3. روابط فرزندان و والدین
از آنجایی که بدحجابی عاملی جهت تخریب ارزشها و فرهنگ خانواده های متدین می باشد، در این خانواده ها بدحجابی دختر باعث ایجاد تضاد بین وی و والدینش می گردد که اگر تذکرات و نصایح دوستانه والدین بر روی او اثر گذار نباشد، غالباً به درگیری افظی و فیزیکی منجر می گردد و چه بسا دختر خانه را ترک نموده و یا اینکه پدر و مادر او را نفرین و عاق می نمایند و این امر بعضاً برای پسرهایی ممکن است پیش آید که بر خلاف نظر خانواده خود دل باخته چنین دخترانی می شوند.
4.افزایش قتل و جنایت
چه بسا افرادی که به خاطر اوضاع نامطلوب وضعیت حجاب در جامعه تحریک شوند و به خاطر نداشتن تقوی و تدین کافی دست به اعمال خلاف عفت زده و بعداً از ترس رسوایی و هزاران مسئله دیگر در صدد قتل و نابودی طرف مقابل خود بر آیند و او را به قتل برسانند که در قسمت حوادث روزنامه ها می توان هر روز نمونه ای از این موارد را مطالعه نمود و بعضاً نیز این اتفاق می افتد که به خاطر عدم رعایت حریم ها، دو جنس مخالف شیفته و عاشق یکدیگر شده اما به خاطر نبودن شرایط اجتماعی مورد نظر، امکان ازدواج را پیدا نمی کنند و در صورت عدم تحمل فراغ، فرد به خودکشی و خودآزاری و یا کنار زدن تمام بایسته های زندگی اش متوسل می شود.
5. در جامعه ای که بدحجابی رواج پیدا کند، چشم و هم چشمی ها و ارائه هرچه بهتر زینت آرایی، تمامی نخواهد داشت و زنان سعی می کنند تا چشمان بیشتری را متوجه خود سازند و در معرض دید همگان قرار گیرند و این امر سریعاً در جامعه گسترش می یابد و فراگیر می شود تا حدی که، ناامنی نه تنها دامان خود بدحجاب را می گیرد بلکه همه جامعه را در بر گرفته و جامعه را از فعالیتهای سالم باز می دارد. و به علت اینکه همه افراد توان پرداخت هزینه های لازم جهت تزیین وآرایش خود را نداشته و یا جنس مخالف با درآمد پایین که برای برقراری ارتباط با فرد مقابل سرمایه مکفی را ندارد، تلاش می کند از هر طریقی هزینه مخارج خود را تهیه نماید که برای این امر دزدی و سرقت و ربا و... نیز شاید راه حل وی گردد. 
6. رشد منفی کار و بهره وری
در محیط های کار که محل کار مردان می باشد یا رفت و آمد مردان در آن محیط صورت می گیرد، حضور زنان بدحجاب باعث می گردد تا تمرکز حواس و دقت لازم به علت جلب توجه ایشان پایین آمده و به جای اینکه مردان  از قوه عقل و تفکر خور بالاترین استفاده را بکنند، قوه وهم و تخیل ایشان فعالتر شده و ضمن ایجاد درگیری روحی و روانی فرد، خطرات محیط کار را افزایش داده و همچنین در سرعت و کیفیت کار نیز اثر گذاشته و بعضاً باعث رکود یا نابودی اقتصادی آن سیستم و در نتیجه افزایش بی کاری می گردد.
7. افزایش بیماری های روحی و روانی
اختلال روحی روانی از آثار ناگوار بدحجابی در جامعه است. برخی از دختران و زنان، بر اساس نیاز خود برای جلب رضایت دیگران و توجه بیشتر بینندگان، به خودآرایی و جلوه گری و ارائه پوشش غیر متعارف می پردازند و افکار خود را در بعد تمایلات موهوم، تقویت می کنند. چنین افرادی همیشه در پی آنند که خود را به گونه ای ارائه دهند که افکار و نگاه های آلوده و هوس انگیز را به خود جلب کنند و شخصیت خود را با خواسته های دیگران همگون سازند. این خواسته ها محدود نیست و وقتی دختران نتوانند خود را مطابق خواست ها ارائه دهند ثبات روحی و روانی خود را از دست می دهند. و در مقابل، برخی از آقایان نیز که نیاز به جنس مقابل داشته و از تقوای پرهیز  بالایی برخوردار نباشند، در اثر ناز و اشوه این افراد تحریک شده و در صورت عدم دستیابی حلال دچار هزاران فکر و توهم و معضلات روحی و روانی می گردند در حدی که در کیفیت و کمیت تمام امور زندگی فردی و اجتماعی وی اثر منفی می گذارد.  
8. افزایش آزار جنسی
خداوند در قرآن کریم به پیامبرش(صلی الله علیه و آله) می فرماید: ای پیامبر، به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو پوشش های خود را بر خود فروتر گیرند. این برای آن که شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند[ به احتیاطَ ] نزدیکتر است و خدا آمرزنده و مهربان است.  بی حجابی نقطه شروع بسیاری از ناهنجاری ها و عامل مهمی در ایجاد مزاحمت های خیابانی به شمار می رود. جامعه ای که بخواهد ثبات امنیتی بیشتری داشته و از ناهنجاری ها به دور باشد، باید خود را از عواملی که باعث ناهنجاری می شود، دور نگه دارد و حجاب بهترین وسیله ای است که زنان و دختران رااز آزار جنسی محافظت می کند.
9. افت تحصیلی و آموزشی
بدحجابی مشغولیت فکری دختران محصل محصل را بیشتر می کند، آنان را به سوی شناخت مدل های گوناگون، آرایش موی سر و تقلید از مدهای متنوع سوق می دهد، آنان وقت زیادی از فرصتهای مطالعه را صرف آرایش ها و آراستگی های سر و صورت و لباس می نمایند و به جای رسیدگی به بعد علمی و فکری خود، به ظواهر خود می پردازند. و همچنین پسرهایی که در محیط تحصیل با ایشان هم کلاس و هم درس بوده و یا در مسیر راه با ایشان مواجه می شوند نیز به علت نیاز های خود، درگیری و مشغله روحی و فکری پیدا نموده و به جای تمرکز بر روی دروس، به تصویر سازی و توهمات برخواسته از رویت ایشان پرداخته و نتیجه ای جز افت تحصیلی برای ایشان ندارد.
10. سقوط ارزش زن
غالباً دخترانی که بدون حجاب و با وضع زننده در جامعه حاضر می شوند، نگاه دیگران به ایشان بر اثر شهوت و نیاز است و به قصد سوء و لذت او را می نگرند نه از حیث شخصیت والای یک زن. و او تا زمانی در جامعه مطرح و مورد توجه است که رفع نیاز از دیگران کند و این امر مدت زیادی دوام نخواهد داشت و پس از اینکه وی زیبایی و جاذبه خود را از دست داد، دیگر غریب و بی هویت و با احساسی پوچ و پشیمانی از جامعه طرد خواهد شد.


+ نوشته شده در  پنج شنبه 90/10/22ساعت  3:26 عصر  توسط فائزه انتظاری  |  نظر



خدمات وبلاگ نویسان-بهاربیست